Project Description

Kolmårdens Djurpark

Kampanjer • Sociala medier

Kolmårdens Djurpark är en destination fylld av upplevelser för alla åldrar. Här finns såväl berg- och dalbanor och Bamses värld, som Spa och det fantastiska Vildmarkshotellet. Och framför allt: Här finns Nordens största djurpark.

”Kolmårdens djurpark, ofta kallad endast Kolmården, är Nordens största djurpark och räknas också som en av de största i världen. Som Kolmårdens digitala samarbetspartner har vi fått skapa nya kampanjer i sociala medier. Vi har hjälpt till med idéarbete, varit delaktig i den kreativa processen och har byggt skräddarsydda lösningar anpassad för Facebook.”

Syftet har varit att dels marknadsföra sin storsatsning av Bamses Värld som hade premiär 1 maj 2015. Kampanjen förväntades bli en viral snackis. En central del i kampanjen var Bamse-testet, som på ett underhållande sätt visade vem just du är i Bamses Värld. Förhoppningen var att många gjorde testet, tyckte att det var roligt och delade det på Facebook. Man kunde dessutom tävla och vinna ett alldeles eget Bamse-kalas. Kampanjen var helt responsiv och anpassades för dator, surfplattor och mobila enheter. Vi har även skapat Kolmårdens julkampanj i Facebook 2014 som blev en stor succé.