Uppsving för e-handelsleverantören Etendo som växer vidare

I dagarna presenterar e-handelsleverantören Etendo rekordresultat för året som gått. Dessutom har man påbörjat en omfattande rekryteringsprocess för att klara av den ökande efterfrågan i år.

Stark inledning på året

Etendo grundades 2014 och är en snabbväxande e-handelsleverantör som utvecklar stora och mellanstora webbutiker i e-handelsplattformen Magento.

På kundlistan finns bl.a. Pantamera, Packoplock och Rehband. Etendo har idag kontor i Norrköping, Stockholm och Kharkiv.

2018 presenterade Etendo en omsättning om 11,6 MSEK och ett resultat om 3,2 MSEK. Planen för de närmaste åren är att fortsätta växa med ca 40% procent om året i omsättning. Man har redan under Q1 knutit till sig två nya större e-handelskunder (vilka blir officiella inom kort).

Omfattande rekrytering

Jenny Ohlin Olausson, VD berättar:

– Idag har Etendo 19 anställda. Vi arbetar ständigt med att säkra upp kompetent personal för att inte tappa tempo i tillväxt. Och för att möta trycket som den växande e-handeln för med sig har Etendo valt att göra ett omfattande rekryteringarbete under våren. Bolaget planerar nämligen att anställa ca 10 personer i år, och stärker därmed upp sitt team inom projektledning och frontend- samt backendutveckling.

Nya talanger till produktionsteamet

Emelie Ahlén är civilekonom och kommer närmast från Studentwork.

– Emelie kommer att arbeta som vår nya projektledare/Account Manager och utöka vår närvaro hos både befintliga och nya kunder. Med Emelies tydliga taktiska profil och stora intresse för kundrelationer är vi övertygade att hon kommer hjälpa Etendo att växa vidare, konstaterar Jenny.

– Jag är oerhört sugen på att få vara med och skapa affärer för Etendo. Det är ett bolag fullt av engagerade och professionella medarbetare. Det, i kombination med alla spännande e-handelsprojekt vi har framför oss, gör att det är med stor optimism jag blickar framåt, berättar Emelie.